torsdag 6. august 2009

Superdumme mammammamm.



"Mammammamm!!!"

Jeg antar det er meg hun sikter til.

"Mammammammamm!!!!" hulker hun anklagende. Min lille datter er nå den noe misfornøyde bærer av tidenes geip. Kinnene er røde og våte av tårer.

Jeg prøver å få i gang en rasjonell samtale med min 9 måneder gamle baby. Jeg prøver å forklare...

Det er ikke alt man kan leke med. Som f.eks.laptopen. Eller den lighteren jeg måtte legge ute av syne. Eller kattens hale.

Men min datter insisterer likevel.

"Får jeg tak i det, er det mitt. Tenker jeg på å prøve å få tak i det, er det mitt. Har du det, er det mitt. "

Som f.eks.når vi prøver å pusse de 2 små tennene hun har. Tannbørsten får mammamammamen lov til å holde de 2 første sekundene. (Og selv da børster vi mest tunga.)

Som regel er jeg forutseende nok til å ta med noe vi kanskje kan byttelåne litt. For man kan da ikke bare ta! Men jeg glemte visst det denne gangen.

Superdumme mammammamm...




5 kommentarer:

  1. Nydelige Lilja! :D

    Er sannelig ikke greit når mammammammamm er dust, nei!

    SvarSlett
  2. Nei, virkelig ikke... Jeg er visst tilgitt nå da. Men snart skal det pusses tenner igjen.. ;)

    SvarSlett
  3. Hehe! Tror ikke du er alene om å være superdum om dagen!! Men heldigis blir man fort tilgitt!!

    klem inger

    SvarSlett
  4. Godt å høre at det ikke bare er jeg som er dum for tida.. Vi skjønner tydeligvis ingenting vi mammaene! ;)

    SvarSlett
  5. Sånn er det her også.. I tillegg skal hun spise og drikke alt jeg putter i meg, noe mammaen ikke er helt enig i. "Nei, du kan ikke få kaffe!"

    SvarSlett